Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2007

η πρώτη μου Mantoux

Κοιτάζω και βλέπω τον ειδικευόμενό μας και δυο νεαρές νοσηλεύτριες να τον ακούνε με μεγάλη προσοχή. Αυτές καθιστές και αυτός είχε γείρει από πάνω τους. "Μπράβο πέραση στις κοπέλες..." σκέφτηκα από μέσα μου. Μετά από λίγο, χρειάστηκε να μπω στο δωμάτιο και τον βλέπω να κρατάει μία σύριγγα, από αυτές τις μικρές που κάνουμε τις Mantoux. Είχε κάνει στις κοπέλες από μία, και έρχονταν και άλλοι για να πάρουν σειρά. "Ελάτε μας λέει να κάνετε και σεις μία", μας λέει. "Έλα, Ανδρέα, πάρε και κάνε εσύ μια. Ετοίμασε τη σύριγγα."

Έχουμε ασθενή μία γιαγιά, η οποία τελικά αποδείχτηκε πως είχε φυματίωση. Και μάλιστα η ακτινολογική της εικόνα ήταν πολύ χάλια. Την παρακολουθούσαμε για καμιά βδομάδα χωρίς να ξέρουμε ότι έχει φυματίωση. Και όταν το μάθανε, είπαν να κάνουμε από μια Mantoux...

Δεν είχα καμία απολύτως όρεξη να κάνω Mantoux. Είχα κάνει αρκετές όταν ήμουν μικρός και θυμάμαι ότι έτσουζαν πολύ. Ήταν το χειρότερό μου. Καμία άλλη ένεση ή εμβόλιο δε με ενοχλούσε τόσο όσο η Mantoux. Άσε που έχω κάνει το εμβόλιο για τη φυματίωση (BCG). Η αποτελεσματικότητά του συζητιέται, αλλά όπως και να έχει, θα μου δώσει θετική Mantoux.

Κανονικά λοιπόν, εγώ δε θα το έκανα. Παρόλα αυτά, ήταν μια ευκαιρία να κάνω εγώ σε κάποιον άλλον μια Mantoux, να δοκιμάσω και να μάθω. Και λέω, άντε, θα κάνω εγώ σε μια συμφοιτήτριά μου και θα μου κάνει μια και εκείνη, για να δοκιμάσει και αυτή. Ε, και τώρα πληκτρολογώ μια μια Mantoux στο αριστερό μου χέρι που έχει ήδη σκληρύνει και κοκκινίσει. Σε δυο μέρες θα σας πω και το αποτέλεσμα επίσημα :P

Βασικά, δεν είχαμε και μεγάλη επιτυχία, οι φοιτητές εννοώ. Εμένα μου ξέφυγε λιγάκι και μπήκε πιο βαθιά από εκεί που έπρεπε με αποτέλεσμα να μην την τσούξει καθόλου μεν, αλλά να χρειαστεί να της την ξανακάνουν. Της δε κοπέλας που την έκανε σε μένα, της ξέφυγε προς το τέλος και βγήκαν μερικές σταγόνες έξω πιτσιλίζοντας τον τόπο. Με προβλημάτισε αν έγινε καλά. Ο ειδικευόμενος λέει πως αφού φούσκωσε το δέρμα όταν μου την έβαζε, εντάξει είναι. Και βέβαια, αν βγει θετική εντάξει, αλλά αν βγει αρνητική δε θα είμαι και σίγουρος ότι είναι αρνητική, οπότε θα της πω να το ξανακάνουμε.

Και για να μη νιώθω και άσχημα ότι εμείς μόνο δεν την κάναμε καλά, στην προϊσταμένη έκανε ο ειδικευόμενος δύο Mantoux. Η μία έγινε πιο βαθιά και όχι ενδοδερμικά. Χα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: